Autoverzekeringen verkopen? Wat komt erbij kijken.

De ’one stop shop’ is het toekomstbestendige verdienmodel voor autobedrijven, zo stellen diverse succesvolle autobedrijven die wij spreken. Zo ook autobedrijf Raggers in een interview dat we onlangs met dit bedrijf hadden. Een belangrijk onderdeel daarvan is het aanbieden van autoverzekeringen. Wat daarbij komt kijken, dat lees je hier.

Blogafbeelding Autoverzekering Onder Jouw Naam (1)

Totaalpakket

Bij diverse autobedrijven zien wij terug dat zij een totaalpakket leveren. Je leest hierover meer in ons artikel: Hoe zorg je als autobedrijf voor klantenbinding? Drie slimme tips. Het komt erop neer dat zij, naast het verkopen en onderhouden van auto’s, ook autoverzekeringen en financieringen onder hun naam aanbieden.

Verzekeringen

Het blijkt interessant om verzekeringen in het aanbod op te nemen. Het bindt, na de aanschaf van een auto, klanten aan je doordat je profiteert van onder andere schadesturing. Hierdoor weet je zeker dat de klant, ook bij schade, bij jou terugkomt. Maar voor het zover is, neem je eerst onder de loep wat het verkopen van verzekeringen onder jouw naam jou oplevert. Dat doe je snel een eenvoudig met deze gratis rekenhulp. Ben je er, net als honderden andere autobedrijven in Nederland, van overtuigd dat het opnemen van autoverzekeringen een goed idee is, dan vraag je je vast af hoe nu verder. Dat vertel ik je hieronder.

Marktvergelijking

Er zijn, naast de verzekeringen van Carmeleon Dealerloket, nog enkele andere partijen waar jij verzekeringen kunt afnemen. Bedenk, voor een goed vergelijk, wat je belangrijk vindt. Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wil je verzekeringen, financieringen en andere automotive oplossingen onder één dak en met eigen private label hebben?
  • Welke voorwaarden zijn voor mij belangrijk? Vind ik het bijvoorbeeld belangrijk dat er wordt meegedacht op het gebied van alarmeisen?
  • Hoe actief stuurt de verzekeraar schades naar mij?
  • Hoe werkt de samenwerking?
  • Welke commerciële kansen zie ik per product?
  • Welke tarieven en marges hanteren de aanbieders en hoe ziet het verdienmodel eruit voor mijn bedrijf? Wat is de verwachte omzetprognose?
  • Hoe wil ik ondersteund worden? Denk aan gebruiksvriendelijke modules, mogelijkheid tot professionele labeling, training van personeel en oplossingsgerichte hulp.

 

 

Zet al je wensen op papier en bespreek deze met de verschillende verzekeraars. Zodra je je keuze voor het type verzekering hebt gemaakt, ga je aan de slag met de activering daarvan. Dat werkt natuurlijk voor iedere organisatie anders, maar kies je voor Carmeleon Dealerloket dan zien de te nemen stappen er als volgt uit (even voor de beeldvorming).

Stap 1: Vraag een samenwerkingsgesprek aan.

Dit kan direct via deze link of bel met 088-185555 (optie 4). Wij vragen je om enkele, voor ons belangrijke, gegevens en gaan op basis hiervan het gesprek met je aan. Samen kijken we of er een klik is en bespreken we samen de verwachtingen en de doelen. Ook schetsen we de business case.

 

Stap 2: Overeenkomst vormgeven

Voordat we aan de slag kunnen, maken wij een overeenkomst op. Hiervoor vragen we enkele documenten bij je op. Nadat de overeenkomst is getekend, is de samenwerking tussen ons een feit! De kosten die met deze overeenkomst zijn gemoeid, nemen wij voor onze rekening.

Stap 3: Binnen 24 uur aan de slag

Nadat we alles retour hebben ontvangen en hebben gecontroleerd, ontvang jij binnen 24 uur de inloggegevens voor ons offerteportaal. Gelijktijdig plannen we een afspraak met je in om op korte termijn een training te verzorgen. Dat kan vroeg in de morgen, in de avond, weekend of overdag plaatsvinden: wij schikken ons naar jouw wensen.

 

Stap 4: het onderhouden van een lange termijn relatie

Carmeleon Dealerloket pleit voor een lange termijn relatie. Daarin moet je investeren. Daarom bezoeken onze ervaren buitendienstspecialisten regelmatig de aangesloten autobedrijven. De regelmaat van deze bezoeken stemmen wij samen af. Om van elkaar te leren en elkaar te helpen. Zo kunnen wij de relatie onderhouden en aanpassen op basis van jouw behoeften.

 

Wij vertrouwen erop dat je met dit artikel een beter beeld hebt gekregen van wat er komt kijken bij het verkopen van aanvullende producten zoals verzekeringen. Wil je meer weten hierover, neem dan contact met ons op.

Wij vertrouwen erop dat je met dit artikel een beter beeld hebt gekregen van wat er komt kijken bij het verkopen van additionele producten zoals verzekeringen. Wil je meer weten hierover, neem dan contact met ons op.

Vraag een kennismakingsgesprek aan