Over ons

Carmeleon is een eigentijds familiebedrijf dat al sinds 2010 verzekeringen en financieringen verkoopt aan autorijdend en autoverkopend Nederland. Focus zorgt ervoor dat wij het beste in ons vakgebied kunnen zijn. Voor jou, zodat jij met meer gemak en plezier additionele producten, zoals autoverzekeringen en -financieringen, afsluit voor jouw klanten.

Beeldmerk Carmeleon Marge

Hoe het allemaal begon

Het begon allemaal na de geboorte van het 4e kind van de oprichter van Carmeleon: Jeroen Scheefhals. Hij had een grotere auto nodig. Het werd een stationwagen met een extra bankje. ‘Een Mercedes die eigenlijk te duur voor me was. Maar dat was niet de grootste uitdaging, dat was de verzekering die ik daarop moest afsluiten. Dat bleek een probleem.’ Dit stimuleerde Jeroen, die als zelfstandige actief was in het adviseren van pensioenen, om een verzekeringsproduct te ontwikkelen speciaal voor Mercedes. Dit vooral vanuit de gedachte dat de speciale autoverzekering het opstapje was om uiteindelijk aan dezelfde persoon een pensioen te kunnen adviseren. De markt voor speciale dealer - autoverzekeringen bleek na een aantal jaren een interessante markt te zijn, zodat hij met de andere assurantie activiteiten stopte. Jeroen Scheefhals: al bijna dertig jaar zelfstandig en onafhankelijk actief in dealer - autoverzekeringen; eerst als pionier (Mercedes Benz)en daarna geruime tijd in samenwerking met Centraal Beheer Achmea en sinds 2010 met de meest digitale verzekeringsmaatschappij van Nederland: Carmeleon.

DSC00681 2

Waar we nu staan

Wij zijn een relatief kleine en jonge organisatie die al sinds jaar en dag probleemloos concurreert met de grote jongens. Door de platte organisatiestructuur en de ambitieuze vibe die hier hangt, anticiperen we makkelijk op veranderingen in de markt. We nemen snel beslissingen en ontwikkelen in rap tempo nieuwe producten. We houden van snelheid en  eenvoud. Geen dikke polissen en moeilijk te verkopen producten via trage portals. Nee, wij gaan voor volledig online en lekker transparant.
En, voor persoonlijk.

Carmeleon Vakantie

Onze unieke kenmerken

Spreken de taal van de autosector

Carmeleon spreekt, door de bak aan ervaring en de vele contactmomenten met autobedrijven, de taal van de dealer en de verkoper. Wij begrijpen wat zij willen én wat zij niet willen. Daarom maken wij geen trage, logge online tools om met frustratie producten te verkopen. Nee, wij maken het de verkoper graag zo makkelijk mogelijk. Onze producten verkoop je snel en met zo min mogelijk energie.

Snelste acceptatieproces van Nederland

Als volmacht kantoor mogen wij als verzekeringsmaatschappij optreden. Kortere lijnen zijn niet denkbaar. Dit zorgt dat wij een razendsnel acceptatie- en verwerkingsproces hebben en dit geheel digitaal hebben vormgegeven. Zo sluit je binnen een paar seconden een product af.

Altijd binnen 10 seconden iemand aan de lijn

Het feit dat onze modules volledig zijn geautomatiseerd, betekent niet dat wij persoonlijk contact schuwen. Integendeel! Wij verschuilen ons niet achter e-mails, maar bieden een maximale telefonische bereikbaarheid. Ieder telefoontje beantwoorden wij binnen 10 seconden.

Schadeafwikkeling: altijd binnen drie weken

Wij zeggen altijd: ‘Wij verkopen lucht - de verzekeringspolissen - totdat er iets gebeurt. Dan moeten we razendsnel van lucht werkelijkheid maken, namelijk van een schade een positieve afwikkeling.” Om die reden houden we de periode van iedere schadeafwikkeling bij. Deze worden bij ons nog altijd binnen drie weken afgewikkeld.
Carmeleon Ipad new

Digitaal communiceren met een persoonlijke twist

1 juli 2010 is de officiële startdatum van Carmeleon. Wat daar nou zo bijzonder aan is? Dit is dé dag dat de Nederlandse overheid digitaal communiceren voor verzekeringsmaatschappijen toestond. Als Carmeleon zijn we vanaf dag één deze digitale snelweg ingeslagen. Nog steeds zijn we uniek in die 100% volledige papierloze werkwijze. Dit scheelt niet alleen tijd, maar ook papier en inkt, waardoor we duurzaam ondernemen. En die besparing? Die gebruiken we voor het ontwikkelen van extra’s, zoals gratis rechtsbijstand bij alle polissen.

Doordat wij veel werk hebben ondergebracht in geautomatiseerde processen, houden wij tijd over om autobedrijven persoonlijk te bezoeken en mee te denken over alternatieve verdienmodellen om klanten te binden. Want dat is wat wij met onze producten realiseren: terugkerende klanten voor de verkoper. Voor schades en aanschaf van nieuwe auto’s. Daarover wisselen wij graag van gedachten en houden wij contact. Luisteren naar autobedrijven, trends spotten én brainstormen over ons aanbod; deze activiteiten liggen aan de basis van ons bedrijf.